Sie sind hier: Startseite / Aktuelle Publikationen

Aktuelle Publikationen

The role of domain-specific ability self-concepts in the value students attach to school
Artikel in: Learning and Individual Differences
Student conceptions about energy in biological contexts
Artikel in: Journal of Biological Education
Teacher enthusiasm: Reviewing and redefining a complex construct
Artikel in: Educational Psychology Review
TIMSS 2015
Mathematische und naturwissenschaftliche Kompetenzen von Grundschulkindern in deutschland im internationalen Vergleich
Integration durch Bildung
Migranten und Flüchtlinge in Deutschland
Gefahrstoffe im Blick
Themenheft der Zeitschrift "Unterricht Chemie"
Academic tracking is related to gains in students’ intelligence over four years: Evidence from a propensity score matching study
Artikel in: Learning and Instruction, (Open Access)
What makes good and bad days for beginning teachers? A diary study on daily uplifts and hassles
Artikel in: Contemporary Educational Psychology (Open Access)
Messung experimenteller Kompetenz – ein computergestützter Experimentiertest
Artikel in: PhyDid A - Physik und Didaktik in Schule und Hochschule, (Open Access)
Stufen experimenteller Kompetenz
Artikel in: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften
Wird alles besser? Positive und negative berufliche Ereignisse von Referendarinnen bzw. Referendaren und Lehrkräften im Vergleich
Artikel in: Psychologie in Erziehung und Unterricht
Multiple imputation of multilevel missing data: An introduction to the R package pan
Artikel in: SAGE Open, (Open Access)
Towards a hypothetical learning progression of scientific explanation
Artikel in: Asia-Pacific Science Education, (Open Access)
Entwicklung kompetenzorientierten Unterrichts in Zusammenarbeit von Forschung und Schulpraxis
komdif und der Hamburger Schulversuch alles>>könner
Adaptive prompts for learning Evolution with worked examples - Highlighting the students between the "novices" and the "experts" in a classroom
Artikel in: International Journal of Environmental & Science Education
Wie wird Energie im Biologieschulbuch dargestellt?: Entwicklung eines Kategoriensystems und exemplarische Anwendung auf eine Schulbuchreihe
Artikel in: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften
Pooling ANOVA results from multiply imputed datasets: A simulation study
Artikel in: Methodology, 12(3)
Representation Equals Presentation?: Photographs of Objects Receive Less Attention and Are Less Well Remembered Than Real Objects
Artikel in: Journal of Media Psychology
How representational pictures enhance students' performance and test-taking pleasure in low-stakes assessment
Artikel in: European Journal of Psychological Assessment
Die Bedeutung der Studierfähigkeit für den Studienerfolg im 1. Semester in Physik
Artikel in: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften