Sie sind hier: Startseite / Aktuelle Publikationen

Aktuelle Publikationen

Teachers' professional vision, pedagogical content knowledge and beliefs: On its relation and differences between pre-service and in-service teachers
Artikel in: Teaching and Teacher Education
Eine Einführung in die Plausible-Value-Technik für die psychologische Forschung
Artikel in: Diagnostica
Opportunities to Learn for Teachers’ Self-Efficacy and Enthusiasm
Artikel in: Education Research International, Open Access
Forschendes Lernen im Experimentalpraktikum Biologie
Eine praktische Anleitung für die Lehramtsausbildung
Using an interactive Lattice Boltzmann solver in fluid mechanics instruction
Artikel in: Computation
Students’ energy understanding across biology, chemistry, and physics contexts
Artikel in: Research in Science Education
Herausforderungen bei der Schätzung von Trends in Schulleistungsstudien: Eine Skalierung der deutschen PISA-Daten
Artikel in: Diagnostica
DNA Forensik
Artikel in: Chemie in unserer Zeit
Transformation of topic specific professional knowledge (TSPK) into personal pedagogical content knowledge (personal PCK) through lesson planning.
Artikel in: International Journal of Science Education
Assessing high-school students’ conceptions of global water consumption and sustainability
Artikel in: International Research in Geographical and Environmental Education
How teachers perceive their expertise: The role of dimensional and social comparisons
Artikel in: Contemporary Educational Psychology
IPN Journal No 1
Informationen aus dem Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik 1/2017
A New Perspective on the Interplay between Self-Control and Cognitive Performance: Modeling Progressive Depletion Patterns
Artikel in: PLoS One, Open Access
The impact of physics teachers' pedagogical content knowledge and motivation on students' achievement and interest
Artikel in: Journal of Research in Science Teaching, Open Access
Structure and development of pre-service physics teachers' professional knowledge
Artikel in: International Journal of Science Education, Open Access
“Learning Science Is About Facts and Language Learning Is About Being Discursive”—An Empirical Investigation of Students' Disciplinary Beliefs in the Context of Argumentation
Artikel in: Frontiers in Psychology, Open Access
„Was dein Kind kann, kann meins schon lange!“ – Effekte der sozialen Komposition von Grundschulklassen auf den Übergang
Artikel in: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Empirische Grundlage, Stichprobenausfall und Adjustierung im PISA-Längsschnitt 2012-2013
Artikel in: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Mathematikunterricht und Schülerleistung in der Sekundarstufe: Zur Validität von Schülerbefragungen in Schulleistungsstudien
Artikel in: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Leistungsüberprüfungen Chemie – 7. Klasse
Prüfungsmaterial – Bewertungshilfen – Lösungen