You are here: Home / Recent publications

Recent publications

Forschung trifft Schule
Auf der Spur der roten Farbe: Ein historischer Lactose-Nachweis wiederentdeckt.
Artikel in: CHEMKON - Chemie konkret
Charakteristika von Repräsentationen im Biologieunterricht aus Sicht von Schülerinnen und Schülern der Sekundarstufe II.
Artikel in: Biologie Lehren und Lernen – Zeitschrift für Didaktik der Biologie
PISA Plus 2012–2013
Zweigliedrigkeit im deutschen Schulsystem
Teachers' professional vision, pedagogical content knowledge and beliefs: On its relation and differences between pre-service and in-service teachers
Article in: Teaching and Teacher Education
Eine Einführung in die Plausible-Value-Technik für die psychologische Forschung
Article in: Diagnostica
Opportunities to Learn for Teachers’ Self-Efficacy and Enthusiasm
Article in: Education Research International, Open Access
Forschendes Lernen im Experimentalpraktikum Biologie
Eine praktische Anleitung für die Lehramtsausbildung
Using an interactive Lattice Boltzmann solver in fluid mechanics instruction
Article in: Computation
Students’ energy understanding across biology, chemistry, and physics contexts
Artikcle in: Research in Science Education
Herausforderungen bei der Schätzung von Trends in Schulleistungsstudien: Eine Skalierung der deutschen PISA-Daten
Article in: Diagnostica
DNA Forensik
Article in: Chemie in unserer Zeit
Transformation of topic specific professional knowledge (TSPK) into personal pedagogical content knowledge (personal PCK) through lesson planning.
Artikel in: International Journal of Science Education
Assessing high-school students’ conceptions of global water consumption and sustainability
Article in: International Research in Geographical and Environmental Education
How teachers perceive their expertise: The role of dimensional and social comparisons
Article in: Contemporary Educational Psychology
IPN Journal No 1
Informationen aus dem Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik 1/2017
A New Perspective on the Interplay between Self-Control and Cognitive Performance: Modeling Progressive Depletion Patterns
Article in: PLoS One, Open Access
The impact of physics teachers' pedagogical content knowledge and motivation on students' achievement and interest
Article in: Journal of Research in Science Teaching, Open Access
Structure and development of pre-service physics teachers' professional knowledge
Article in: International Journal of Science Education, Open Access