You are here: Home / Recent publications

Recent publications

Diagnose und Rückmeldung
Themenheft der Zeitschrift „Unterricht Biologie“, Nr. 417/2016
Scaffolding beim Forschenden Lernen: Eine empirische Untersuchung zur Wirkung von Lernunterstützungen
Article in: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften (Open Access)
Wirkungen videobasierter Lernumgebungen auf die professionelle Kompetenz und das Handeln (angehender) Lehrpersonen. Ein Überblick zu Ergebnissen aus aktuellen (quasi-)experimentellen Studien
Article in: Unterrichtswissenschaft
Visualizers versus verbalizers: Effects of cognitive style on learning with texts and pictures - an eye-tracking study
Article in: Computers in Human Behavior (Open Access)
Does basic need satisfaction mediate the link between stress exposure and well-being?
Article in: Learning and Instruction (Open Access)
Lernen und Gesundheit: Gefahrstoffe am Arbeitsplatz
Deutsche Gesetzliche Unfallversicherung
IPN-Blätter 4/2016
Informationen aus dem Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik
Proficient beyond borders: Assessing non-native Speakers in a native speakers' framework
Article in: Large Scale Assessments in Education (Open Access)
More evidence for three types of cognitive style: Validating the Object-Spatial Imagery and Verbal Questionnaire using eye tracking when learning with texts and pictures
Article in: Applied Cognitive Psychology (Open Access)
Identifying processes underlying the multimedia effect in testing: An eye-movement analysis
Article in: Learning and Instruction (Open Access)
PISA 2015
Eine Studie zwischen Kontinuität und Innovation
A new measure of reading habit: Going beyond behavioral frequency
Article in: Frontiers in Psychology (Open Access)
Veränderungsverläufe in Burnout-Dimensionen: Die Bedeutung personaler und sozialer Faktoren angehender Lehrkräfte im Vorbereitungsdienst
Article in: Psychologie in Erziehung und Unterricht
Teachers‘ emotional exhaustion is negatively related to students’ achievement: Evidence from a large-scale assessment study
Article in: Journal of Educational Psychology
The role of process information in narrations while learning with animations and static pictures
Article in: Computers & Education
The role of domain-specific ability self-concepts in the value students attach to school
Article in: Learning and Individual Differences (Open Access)
Student conceptions about energy in biological contexts
Article in: Journal of Biological Education (Open Access)
Teacher enthusiasm: Reviewing and redefining a complex construct
Article in: Educational Psychology Review
TIMSS 2015
Mathematische und naturwissenschaftliche Kompetenzen von Grundschulkindern in deutschland im internationalen Vergleich
Integration durch Bildung
Migranten und Flüchtlinge in Deutschland