You are here: Home / Recent publications

Recent publications

Teachers' professional vision, pedagogical content knowledge and beliefs: On its relation and differences between pre-service and in-service teachers
Article in: Teaching and Teacher Education
Eine Einführung in die Plausible-Value-Technik für die psychologische Forschung
Article in: Diagnostica
Opportunities to Learn for Teachers’ Self-Efficacy and Enthusiasm
Article in: Education Research International, Open Access
Forschendes Lernen im Experimentalpraktikum Biologie
Eine praktische Anleitung für die Lehramtsausbildung
Using an interactive Lattice Boltzmann solver in fluid mechanics instruction
Article in: Computation
Students’ energy understanding across biology, chemistry, and physics contexts
Artikcle in: Research in Science Education
Herausforderungen bei der Schätzung von Trends in Schulleistungsstudien: Eine Skalierung der deutschen PISA-Daten
Article in: Diagnostica
DNA Forensik
Article in: Chemie in unserer Zeit
Transformation of topic specific professional knowledge (TSPK) into personal pedagogical content knowledge (personal PCK) through lesson planning.
Artikel in: International Journal of Science Education
Assessing high-school students’ conceptions of global water consumption and sustainability
Article in: International Research in Geographical and Environmental Education
How teachers perceive their expertise: The role of dimensional and social comparisons
Article in: Contemporary Educational Psychology
IPN Journal No 1
Informationen aus dem Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik 1/2017
A New Perspective on the Interplay between Self-Control and Cognitive Performance: Modeling Progressive Depletion Patterns
Article in: PLoS One, Open Access
The impact of physics teachers' pedagogical content knowledge and motivation on students' achievement and interest
Article in: Journal of Research in Science Teaching, Open Access
Structure and development of pre-service physics teachers' professional knowledge
Article in: International Journal of Science Education, Open Access
“Learning Science Is About Facts and Language Learning Is About Being Discursive”—An Empirical Investigation of Students' Disciplinary Beliefs in the Context of Argumentation
Article in: Frontiers in Psychology, Open Access
„Was dein Kind kann, kann meins schon lange!“ – Effekte der sozialen Komposition von Grundschulklassen auf den Übergang
Article in: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Empirische Grundlage, Stichprobenausfall und Adjustierung im PISA-Längsschnitt 2012-2013
Artikel in: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Mathematikunterricht und Schülerleistung in der Sekundarstufe: Zur Validität von Schülerbefragungen in Schulleistungsstudien
Article in: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Leistungsüberprüfungen Chemie – 7. Klasse
Prüfungsmaterial – Bewertungshilfen – Lösungen