Barenthien, J., Oppermann, E., Steffensky, M., & Anders, Y. (2019). Early science education in preschools–the contribution of professional development and professional exchange in team meetings. European Early Childhood Education Research Journal, 1-14. doi: 10.1080/1350293X.2019.1651937 |
Barenthien, J., Lindner, M. A., Ziegler, T., & Steffensky, M. (2018). Exploring preschool teachers’ science-specific knowledge. Early Years, 109(3), 1–16. doi: 10.1080/09575146.2018.1443321 |
Steffensky, M., Anders, Y., Barenthien, J., Hardy, I., Leuchter, M., Oppermann, E., . . . Ziegler, T. (2018). Wirkungen früher naturwissenschaftlicher Bildungsangebote auf die naturwissenschaftlichen Kompetenzen von Fachkräften und Kindern. In Stiftung Haus der kleinen Forscher (Hrsg.), Wirkungen naturwissenschaftlicher Bildung im Elementarbereich. Wissenschaftliche Untersuchungen zur Arbeit der Stiftung „Haus der kleinen Forscher“ (pp. 50–136). Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich. |
Lindner, M. A., Eitel, A., Barenthien, J., & Köller, O. (2018). An integrative study on learning and testing with multimedia. Effects on students’ performance and metacognition. Learning and Instruction. doi: 10.1016/j.learninstruc.2018.01.002 |