You are here: Home / The IPN / Departments / Educational Research / Staff / Saß, Steffani
Saß, Steffani

Steffani Saß

Dr., Dipl.-Psych.
Educational Research

Contact

phone +49-(0)431-880-3146
address Olshausenstraße 62, D-24118 Kiel
room 029, Neufeldtstraße

Education

2012 PhD in Psychology, Kiel University
2007 Diploma (Ger.) Psychology, Kiel University
2000 - 2007 Studies in Psychologie, CAU zu Kiel

Professional Activity

since 2007 Research Scientist (until 2012 Doctoral Candidate), IPN – Leibniz Institute for Science and Mathematics Education
2007 Research Scientist, Institute for Psychology, CAU zu Kiel

Research Interests

Cognition in assessment
Gender stereotypes

Current Projects

COGEA - Cognition in Educational Assessment
DATA

Selected Publications

Praetorius, A.-K., Vieluf, S., Saß, S., Bernholt, A., & Klieme, E. (2016). The same in German as in English? Investigating the subject-specificity of teaching quality. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 19(1), 191-209. doi: 10.1007/s11618-015-0660-4
Saß, S., & Schütte, K. (2016). Helping poor readers demonstrate their science competence: Item characteristics supporting text–picture integration. Journal of Psychoeducational Assessment, 34(1), 91-96. doi:10.1177/0734282915588389
Köller, O. & Saß, S. (2013). Wie viel g ist in Mathematiktests? Konfirmatorische Faktorenanalysen zur Konstruktvalidität von Mathematiktests am Ende der Primarstufe. In N. McElvany & H. G. Holtappels (Hrsg.), Empirische Bildungsforschung. Theorien, Methoden, Befunde und Perspektiven. Festschrift für Wilfried Bos (S.173 - 187). Münster: Waxmann.
Kleickmann, T., Brehl, T., Saß, S., Prenzel, M., & Köller, O. (2012). Naturwissenschaftliche Kompetenzen im internationalen Vergleich: Testkonzeption und Ergebnisse. In W. Bos, H. Wendt, O. Köller, & C. Selter (Hrsg.), TIMSS 2011. Mathematische und naturwissenschaftliche Kompetenzen von Grundschulkindern in Deutschland im internationalen Vergleich (S. 125--171). Münster: Waxmann
Saß, S., Wittwer, J., Senkbeil, M., & Köller, O. (2012). Pictures in test items: Effects on response time and response correctness. Applied Cognitive Psychology, 26, 70-81.

Publications in the research information system

all publications recorded in PURE