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Ham, Ann-Katrin van den

Ann-Katrin van den Ham

Contact

dpt. Mathematics Education
phone +49-(0)431-880-5879
address Olshausenstraße 62, D-24118 Kiel
room 4

Education

2012 – 2015 Doctoral student at Leuphana University Lüneburg
2007 – 2011 Master Studies in Educational Sciences at Rijksuniversität Groningen

Professional Activity

since 2015 Research associate at IPN Kiel, department of mathematics education
2014 – 2015 Research associate at Leuphana Universität Lüneburg, department of educational sciences

Research Interests

Large Scale Assessments, Validation, Linking

Current Projects

MMS - Primary School
National Educational Panel Study (NEPS)

Selected Publications

van den Ham, A-K. , Ehmke, T. , Nissen, A. & Roppelt, A. (under revision). Assessments verbinden, Interpretationen erweitern? Lassen sich die mathematischen Kompetenzskalen im Nationalen Bildungspanel und im IQB-Ländervergleich 2012 verbinden? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft.
Pietsch, M., van den Ham, A-K., & Köller, O. (2015). Wirkungen von Schulinspektion: Ein Rahmen zur theoriegeleiteten Analyse von Schulinspektionseffekten. in M. Pietsch, B. Scholand, & K. Schulte (Hrsg.), Schulinspektion in Hamburg: Der erste Zyklus 2007-2013: Grundlagen, Befunde, Perspektiven. (S. 117-136). (HANSE – Hamburger Schriften zur Qualität im Bildungswesen; Band 15). Münster: Waxmann.
van den Ham, A-K. , Nissen, A. , Ehmke, T., Sälzer, C., & Roppelt, A. (2014). Mathematische Kompetenz in PISA, IQB- Ländervergleich und NEPS- Drei Studien, gleiches Konstrukt?. Unterrichtswissenschaft, 42(4), 321-341. [3].
Ehmke, T., Köller, O., van den Ham, A-K. , & Nissen, A. (2014). Äquivalenz von Kompetenzmessungen in Schulleistungsstudien. Unterrichtswissenschaft, 42(4), 290-300. [1].
van den Ham, A-K., Ehmke, T., Sälzer, C. & Schroeders, U. (2014). Validität des NEPS-Mathematiktests für die neunte Klasse. In Güntürkün, O. (Hrsg.), 49. Kongress der deutschen Gesellschaft für Psychologie: Supplement to Psychological Test and Assessment Modeling (S. 181).

Publications in the research information system

all publications recorded in PURE