
Robert von Hering
Mathematics Education
Contact
phone | +49-(0)431-880-3118 |
[Email protection active, please enable JavaScript.] | |
address | Olshausenstraße 62, D-24118 Kiel |
room | 22 |
Education
2010 – 2016 | Studies in mathematics and German language at Kiel University. Degrees: Bachelor of Arts, Master of Education |
Professional Activity
08/2016 – present | Research scientist and PhD student, IPN – Leibniz Institute for Science and Mathematics Education, Kiel |
04/2016 – 07/2016 | Student assistant, IPN – Leibniz Institute for Science and Mathematics Education, Kiel |
10/2012 – 03/2016 | Student assistant at the Department of Mathematics, Kiel University |
Research Interests
Modelling and measuring mathematics teachers’ cognition and abilities |
Mathematical-scientific competencies in initial vocational training |
Current Projects
Mathematical-scientific competencies in initial vocational training (ManKobE) |
Perspectives on the labor market with science and mathematics (PANaMa) |
Selected Publications
von Hering, R., Zingelmann, H., Heinze, A., & Lindmeier, A. (2020). Lerngelegenheiten mit kaufmännischem Kontext im Mathematikunterricht der allgemeinbildenden Schule: Eine Schulbuch- und Aufgabenanalyse. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 23(1), 193-213. https://doi.org/10.1007/s11618-019-00925-w |
von Hering, R., Heinze, A., & Lindmeier, A. (2019). Authentische Modellierungsaufgaben mit Berufsbezug für den Mathematikunterricht: Mathematische Anforderungen aus der beruflichen Praxis in den Unterricht integrieren. in M. Wilken, & S. Herzog (Hrsg.), Das PANaMa-Projekt: Bd. 2. Berufsorientierung im MINT-Fachunterricht (S. 136-161). Kiel: IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik. |
von Hering, R., Rietenberg, A., Heinze, A. & Lindmeier, A. (2018). The applied knowledge of trainees as industrial clerks solving problems with vocational and non-vocational context. In Bergqvist, E., Österholm, M., Granberg, C. & Sumpter, L. (Hrsg.): Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Umeå, Schweden: PME (S. 179–186). |
Publications in the research information system
all publications recorded in PURE |