Sie sind hier: Startseite / Aktuelle Publikationen

Aktuelle Publikationen

Disentangling different sources of stability and change in students’ academic self-concepts: An integrative data analysis using the STARTS model
Artikel in: Journal of Educational Psychology
A review of different scaling approaches under full invariance, partial invariance, and noninvariance for cross-sectional country comparisons in large-scale assessments
Artikel in: Psychological Test and Assessment Modeling
An extension of the invariance alignment for scale linking
Artikel in: Psychological Test and Assessment Modeling
Vom Wissen zum Handeln: Vermittelt die Kompetenz zur Unterrichtsreflexion zwischen mathematischem Professionswissen und der Kompetenz zum Handeln im Mathematikunterricht? Eine Mediationsanalyse
Artikel in: Journal für Mathematik-Didaktik
English writing skills of students in upper secondary education: Results from an empirical study in Switzerland and Germany
Artikel in: Journal of Second Language Writing
Lesemotivation, Leseselbstkonzept und Leseverhalten am Ende der Grundschulzeit – Wirksamkeit und differenzielle Effekte der schulischen Teilnahme an einer bundesweiten Förderinitiative
Artikel in: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie
A Bayesian item response model for examining item position effects in complex survey data
Artikel in: Journal of Educational and Behavioral Statistics
IPN Journal No 7
Informationen aus dem Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik 1/2020
First steps toward gender equity in the chemistry Olympiad: Understanding the role of implicit gender‐science stereotypes
Artikel in: Journal of Research in Science Teaching
Unterschiedliche Wege ins Lehramt – unterschiedliche Kompetenzen? Ein Vergleich von Quereinsteigern und traditionell ausgebildeten Lehramtsanwärtern im Vorbereitungsdienst
Artikel in: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie
Robust Haebara linking for many groups: Performance in the case of uniform DIF
Artikel in: Psych
A bias corrected RMSD item fit statistic: An evaluation and comparison to alternatives
Artikel in: Journal of Educational and Behavioral Statistics
Überzeugungen von Lehramtsstudierenden als Prädiktoren individueller Nutzung und Gestaltung unterrichtbezogener Lern- und Lehrgelegenheiten beim Übergang in die Praxis
Artikel in: Psychologie in Erziehung und Unterricht
Magnetostriction measurements with a low-cost magnetostrictive cantilever beam
Artikel in: American Journal of Physics
New wine in an old bottle? A facet-level perspective on the added value of Grit over BFI-2 Conscientiousness
Artikel in: PLoS One
Challenges solving science tasks with text–picture combinations persist beyond secondary school
Artikel in: Journal of Research on Educational Effectiveness
Representational and decorative pictures in science and mathematics tests: Do they make a difference?
Artikel in: Learning and Instruction
Reanalysis of the German PISA data: A comparison of different approaches for trend estimation with a particular emphasis on mode effects
Artikel in: Frontiers in Psychology
A meta-analysis on the relationship between school characteristics and student outcomes in science and maths - evidence from large-scale studies
Artikel in: Studies in Science Education
Measuring teachers’ social-emotional competence: Development and validation of a situational judgment test
Artikel in: Frontiers in Psychology