Garrecht, C., Eckhardt, M., Höffler, T., & Harms, U. (2020; online journal). Fostering students’ socioscientific decision-making: exploring the effectiveness of an environmen-tal science competition. Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research,
2, ar5, 1-16. |
Eckhardt, M., Urhahne, D., & Harms, U. (2018). Instructional support for intuitive knowledge acquisition when learning with an ecological computer simulation. Education Sciences (Educ. Sci.), 8(3), 94, 1-21. doi:10.3390/educsci8030094 |
Eckhardt, M. (2018). Verantwortungslernen im Umweltbereich – Der BundesUmweltWettbewerb. In W. Beutel & S. Tetzlaff (Hrsg.), Handbuch Schülerwettbewerbe zur Demokratiebildung (S. 165-173). Frankfurt a. M.: Wochenschau Verlag. |
Eckhardt, M., & Harms, U. (2018). SimBioSee – Eine Computersimulation für den Ökologieunterricht. Unterricht Biologie digital, 42(437), 44-46. |
Eckhardt, M., Urhahne, D., Conrad, O., & Harms, U. (2013). How Effective is Instructional Support for Learning with Computer Simulations? Instructional Science, 41(1), 105-124. doi:10.1007/s11251-012-9220-y |