Bernholt, A., Kauper, T., Zimmermann, F., & Rösler, L. (2020). Überzeugungen von Lehramtsstudierenden als Prädiktoren individueller Nutzung und Gestaltung unterrichtbezogener Lern- und Lehrgelegenheiten beim Übergang in die Praxis. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 67(3), 212-227. doi: 10.2378/peu2020.art17d |
Bernholt, A., Lindfors, M., & Winberg, M. (online first, 2019). Students’ epistemic beliefs in Sweden and Germany and their interrelations with classroom characteristics. Scandinavian Journal of Research in Education. doi: 10.1080/00313831.2019.1651763 |
Tröbst, S., Kleickmann, T., Heinze, A., Bernholt, A., Rink, R. & Kunter, M. (accepted). Teacher knowledge experiment: Testing mechanisms underlying the formation of pre-service elementary school teachers’ pedagogical content knowledge concerning fractions and fractional arithmetic. Journal of Educational Psychology. doi: 10.1037/edu0000260 |
Bernholt, A., Gruber, H. & Moschner, B. (Hrsg.). (2017). Wissen und Lernen – in der Sicht von Lehrenden und Lernenden. Wie epistemische Überzeugungen Schule, Universität und Arbeitswelt beeinflussen. Münster: Waxmann. |
Praetorius, A.-K., Vieluf, S., Saß, S., Bernholt, A., & Klieme, E. (2016). The same in German as in English? Investigating the subject-specificity of teaching quality. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 19(1), 191-209. doi: 10.1007/s11618-015-0660-4 |