Jana Kähler
Dr. phil., Dipl.-Psych.
Educational Research
Ed. Research and Ed. Psychology
Education
2021 |
Doctorate in Psychology, Kiel University |
2017 |
Diplom (Ger.) in Psychology, Kiel University |
2011 – 2017 |
Studies in Psychology, Kiel University |
Professional Activity
2021 - present |
Research Scientist IPN – Leibniz Institute for Science and Mathematics Education |
2017- 2020 |
Research Scientist (and Doctoral Candidate), IPN – Leibniz Institute for Science and Mathematics Education |
Research Interests
Development of scientific literacy (especially in early childhood) |
Large-scale assessment of scientific literacy |
Research in predictors influencing preschool education |
Current Projects
Selected Publications
Kähler, J., Hahn, I., Ihme, J. M. & Köller, O. (2020). Naturwissenschaftliche Kompetenz von Vorschulkindern. Effekte von Struktur-und Prozessmerkmalen des Elternhauses und der Kindertagesstätte auf die naturwissenschaftliche Kompetenz von 4- bis 6-Jährigen. Psychologie in Erziehung und Unterricht, OA, 1-21. https://doi.org/10.2378/peu2020.art29d |
Kähler, J., Hahn, I. & Köller, O. (2020). The development of early scientific literacy gaps in kindergarten children. International Journal of Science Education, 42 (12), 1988 – 2007. https://doi.org/10.1080/09500693.2020.1808908 |
Kähler, J., Hahn, I. & Köller, O. (2021). Naturwissenschaftliche Kompetenz in der Grundschule: Effekte von Familienmerkmalen und Klassenkomposition. Zeitschrift für pädagogische Psychologie, OA, 1-15. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000308 |