Annika Teerling
Dr. phil.
Ed. Research and Ed. Psychology
Education
2019 |
Doctorate in Educational Sciences, Kiel University |
2013 |
Master of Education, Kiel University |
2008 - 2013 |
Studies in Economics/Politics, and German Language and Literature at Kiel University |
Professional Activity
2015 - present |
Research Scientist, IPN – Leibniz Institute for Science and Mathematics Education |
2015 |
Junior Key Account Manager for the magazine DAS INVESTMENT, Fonds & Friends Verlagsgesellschaft, Hamburg |
2013 - 2015 |
Trainee journalist of the magazine DAS INVESTMENT, Fonds & Friends Verlagsgesellschaft, Hamburg |
2011 - 2012 |
Teacher (freelance) at the Regionales Berufsbildungszentrum Wirtschaft, Kiel |
Research Interests
Implementation processes |
Leadership behavior |
Professionalization |
Communication Research |
Current Projects
Selected Publications
Teerling, A., Bernholt, A., Igler, J., Schlitter, T., Ohle-Peters, A., McElvany, N. & Köller, O. (2020). The attitude does matter. The role of principals' and teachers' concerns in an implementation process. International Journal of Educational Research, 100, 10152.doi: https://doi.org/10.1026/0932-4089/a000326 |
Teerling, A., Zitzmann, S., Igler, J., Schlitter, T., Ohle-Peters, A., McElvany, N. & Köller, O. (2020). Kommunikative Rahmenbedingungen beim Change Management in der Schule. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 64, 249-262. doi: https://doi.org/10.1026/0932-4089/a000326 |
Teerling, A. & Köller, O. (2019). Implementationsprozesse in Schulen. Herausforderungen und Perspektiven. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 66, 3-5. doi: 10.2378/peu2019.art02d |
Teerling, A., Bernholt, A., Asseburg, R., Hasl, A., Igler, J., Schlitter, T., Ohle-Peters, A., McElvany, N. & Köller, O. (2018). Affektiv-kognitive Auseinandersetzung mit einer Innovation im Implementationsprozess – Eine modellbasierte Erfassung. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 65, Preprint Online. doi: 10.2378/peu2018.art21d |
Publications in the research information system