Teerling, Annika

Annika Teerling

Dr. phil.
Ed. Research and Ed. Psychology

Contact

phone +49-(0)431-880-3101
address Olshausenstraße 62, D-24118 Kiel
room 121, Neufeldtstr.10, Laurispark

Education

2019 Doctorate in Educational Sciences, Kiel University
2013 Master of Education, Kiel University
2008 - 2013 Studies in Economics/Politics, and German Language and Literature at Kiel University

Professional Activity

2015 - present Research Scientist, IPN – Leibniz Institute for Science and Mathematics Education
2015 Junior Key Account Manager for the magazine DAS INVESTMENT, Fonds & Friends Verlagsgesellschaft, Hamburg
2013 - 2015 Trainee journalist of the magazine DAS INVESTMENT, Fonds & Friends Verlagsgesellschaft, Hamburg
2011 - 2012 Teacher (freelance) at the Regionales Berufsbildungszentrum Wirtschaft, Kiel

Research Interests

Implementation processes
Leadership behavior
Professionalization
Communication Research

Current Projects

Shoch4 - Schule stärken, starke Schule
KWiK - Continuity and Change of Schools in Times of Crisis

Selected Publications

Teerling, A., Bernholt, A., Igler, J., Schlitter, T., Ohle-Peters, A., McElvany, N. & Köller, O. (2020). The attitude does matter. The role of principals' and teachers' concerns in an implementation process. International Journal of Educational Research, 100, 10152.doi: https://doi.org/10.1026/0932-4089/a000326
Teerling, A., Zitzmann, S., Igler, J., Schlitter, T., Ohle-Peters, A., McElvany, N. & Köller, O. (2020). Kommunikative Rahmenbedingungen beim Change Management in der Schule. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 64, 249-262. doi: https://doi.org/10.1026/0932-4089/a000326
Teerling, A. & Köller, O. (2019). Implementationsprozesse in Schulen. Herausforderungen und Perspektiven. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 66, 3-5. doi: 10.2378/peu2019.art02d
Teerling, A., Bernholt, A., Asseburg, R., Hasl, A., Igler, J., Schlitter, T., Ohle-Peters, A., McElvany, N. & Köller, O. (2018). Affektiv-kognitive Auseinandersetzung mit einer Innovation im Implementationsprozess – Eine modellbasierte Erfassung. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 65, Preprint Online. doi: 10.2378/peu2018.art21d

Publications in the research information system

all publications recorded in PURE