You are here: Home / The IPN / Departments / Mathematics Education / Staff / Rohenroth, Dunja
Rohenroth, Dunja

Dunja Rohenroth

Mathematics Education

Contact

phone +49-(0)431-880-5881
address Olshausenstraße 62, D-24118 Kiel
room 22a

Education

2017 – 2019 Master's Degree Program „Teacher Education Mathematics“, Kiel University Degree: Master of Arts (M. A.)
2016 2. State examination in mathematics and German, Hamburg
2014 1. State examination in mathematics and German, Bielefeld University
2008 – 2014 Studies in mathematics, German and social sciences at Bielefeld University. Degrees: Bachelor of Science (B. Sc.), Master of Education (M. Ed.)
2001 – 2004 Vocational training as municipal clerk

Professional Activity

2018 – present Research scientist and doctoral candidate, IPN – Leibniz Institute for Science and Mathematics Education, Kiel
2014 – 2018 Teacher for the subjects mathematics and German, secondary school in Hamburg
2004 – 2007 Municipal Clerk, Rödinghausen

Research Interests

Challenges for learning mathematics after the transition school - university

Current Projects

MaLeMINT-E

Selected Publications

Rohenroth, D., Neumann, I., & Heinze, A. (2021). Welche mathematischen Lernvoraussetzungen erwarten Hochschulen für Studiengänge außerhalb der MINT-Fächer? MNU Journal, 2021(6), 452-456.
Neumann, Irene, Dunja Rohenroth, and Aiso Heinze. Mathe braucht man überall? Welche mathematischen Lernvoraussetzungen erwarten Hochschullehrende für Studiengänge außerhalb des MINT-Bereichs?. Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 47.111 (2021): 45-49.
Neumann, I., Rohenroth, D., & Heinze, A. (2021). Studieren ohne Mathe? Welche mathematischen Lernvoraussetzungen erwarten Hochschullehrende für Studienfächer außerhalb des MINT-Bereichs? IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik.
Rohenroth, D., Heinze, A., & Neumann, I. (2020). Mathematische Lernvoraussetzungen für Nicht-MINT-Studiengänge: Eine Delphi-Studie. in H-S. Siller, W. Weigel, & J. F. Wörler (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (Band 3, S. 1476). WTM. https://doi.org/10.17877/DE290R-21516

Publications in the research information system

all publications recorded in PURE