You are here: Home / The IPN / Departments / Mathematics Education / Staff / Hering, Robert von
Hering, Robert von

Robert von Hering

Mathematics Education

Contact

phone +49-(0)431-880-3118
address Olshausenstraße 62, D-24118 Kiel
room 22

Education

2010 – 2016 Studies in mathematics and German language at Kiel University. Degrees: Bachelor of Arts, Master of Education

Professional Activity

08/2016 – present Research scientist and PhD student, IPN – Leibniz Institute for Science and Mathematics Education, Kiel
04/2016 – 07/2016 Student assistant, IPN – Leibniz Institute for Science and Mathematics Education, Kiel
10/2012 – 03/2016 Student assistant at the Department of Mathematics, Kiel University

Research Interests

Modelling and measuring mathematics teachers’ cognition and abilities
Mathematical-scientific competencies in initial vocational training

Current Projects

Mathematical-scientific competencies in initial vocational training (ManKobE)
Perspectives on the labor market with science and mathematics (PANaMa)

Selected Publications

von Hering, R., Zingelmann, H., Heinze, A., & Lindmeier, A. (2020). Lerngelegenheiten mit kaufmännischem Kontext im Mathematikunterricht der allgemeinbildenden Schule: Eine Schulbuch- und Aufgabenanalyse. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 23(1), 193-213. https://doi.org/10.1007/s11618-019-00925-w
von Hering, R., Heinze, A., & Lindmeier, A. (2019). Authentische Modellierungsaufgaben mit Berufsbezug für den Mathematikunterricht: Mathematische Anforderungen aus der beruflichen Praxis in den Unterricht integrieren. in M. Wilken, & S. Herzog (Hrsg.), Das PANaMa-Projekt: Bd. 2. Berufsorientierung im MINT-Fachunterricht (S. 136-161). Kiel: IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik.
von Hering, R., Rietenberg, A., Heinze, A. & Lindmeier, A. (2018). The applied knowledge of trainees as industrial clerks solving problems with vocational and non-vocational context. In Bergqvist, E., Österholm, M., Granberg, C. & Sumpter, L. (Hrsg.): Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Umeå, Schweden: PME (S. 179–186).

Publications in the research information system

all publications recorded in PURE