Wulff, M. H., Wilken, M., & Heinze, A. (online first, 2023). Increasing the skills on occupationally relevant digital technologies among students in Southern Denmark and Northern Germany: 3D printing as a learning context in regular mathematics class. in F. Dilling, F. Pielsticker, & I. Witzke (Eds.), Learning Mathematics in the Context of 3D Printing: Proceedings of the International Symposium on 3D Printing in Mathematics Education (p. 51-72). (MINTUS - Beiträge zur mathematisch-naturwissenschaftlichen Bildung). Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-658-38867-6_3 |
Herzog, S., Lüthjohann, F., Kampschulte, L., Wilken, M., Lindmeier, A., Heinze, A., & Parchmann, I. (2020). Cooperating with companies helps to make science education more relevant to school students. In I. Parchmann, S. Simon, & J. Apotheker (Eds.), Engaging learners with chemistry: Projects to stimulate interest and participation (pp. 89-113). (Advances in Chemistry Education Series). Royal Society of Chemistry. https://doi.org/10.1039/9781788016087-00089 |
Wilken, M., & Herzog, S. (Eds.) (2019). Das PANaMa-Projekt: Bd. 2. Berufsorientierung im MINT-Fachunterricht. IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik. |
Wilken, M., & Herzog, S. (Eds.) (2019). Das PANaMa-Projekt: Bd. 1. Konzept und Umsetzung. IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik. |
Wilken, M. (2019). Der KlimaZirkus für eine bessere Welt: Erneuerbare Energien schaffen neue Arbeitsfelder. in S. Herzog, & M. Wilken (Eds.), Das PANaMa-Projekt: Bd. 1. Konzept und Umsetzung (pp. 96-105). IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik. |